Spor virksomheders færden på din hjemmeside med Leadfeeder

Hvad er leadfeeder?

Leadfeeder er et værktøj, der giver virksomheder mulighed for at spore og identificere hvilke virksomheder, som de besøgende hjemmesiden sidder i.

Det gør værktøjet ved at scanne IP-adresserne på alle brugere på dit site og matche det op imod en erhvervsdatabase. Herefter kan Leadfeeder fortælle dig, hvilke virksomheder der besøger dit site, hvilke sider de ser på, og hvor længe de bliver.

Dette værktøj er særligt relevant for virksomheder med en proaktiv salgsafdeling, der ønsker at generere flere lunkne leads. Det er selvsagt udelukkende interessant for B2B-virksomheder, da det kun identificerer erhvervsvirksomheder.

Hvad kan du bruge dataen til?

Leadfeeder giver dig værdifuld information, som du kan bruge til at optimere din salgsproces og øge din konverteringsrate.

Nedenfor er nogle ideer til, hvordan du kan bruge dataen fra Leadfeeder:

Identificer interesserede virksomheder:

Ved at bruge dataen fra Leadfeeder kan du se, hvilke virksomheder der faktisk har vist interesse for dit brand. Det giver dig mulighed for at række ud til disse virksomheder og tilbyde dem dine produkter eller services.

Integrer dataen i Google Analytics 4:

Ved at importere dataen fra Leadfeeder til Google Analytics 4 kan du prioritere og sammenligne kanaler.

Dette hjælper dig med at forstå, hvilke kanaler der er mest effektive i at generere besøg fra de rigtige virksomheder.

Optimer dine annoncer:

Ved at se i Leadfeeder, hvilke kampagner eller annoncegrupper der har leveret besøgende fra specifikke virksomheder, kan du identificere, hvilke annoncer der er mest effektive.

Dette er særligt nyttigt, hvis du kun modtager få leads hver måned.

Målret dine annoncer på LinkedIn:

Leadfeeder giver dig mulighed for at eksportere en liste over de virksomheder, der har besøgt din hjemmeside.

Du kan uploade denne email liste til LinkedIn og dermed bruge denne liste til at målrette dine annoncer på LinkedIn og nå ud til de virksomheder, der allerede har vist interesse for dit brand.

Dette er en gylden mulighed for at skærpe ens indsatser fra LinkedIn kampagner.

Identificering af mulige weboptimeringer:

Du kan bruge informationerne leadfeeder giver dig, til at optimere din hjemmesides indhold og struktur.

Du kan bl.a. se:

  • Hvilken type indhold, som spændende virksomheder er interesseret i. Er det f.eks. dine cases, nyheder eller noget helt andet – så skal disse jo være mere tydelige på hjemmesiden.
  • Hvilken rejse har de besøgende været på.
  • Er der nogen døde ender på din hjemmeside hvor flere strander.
  • Er der er en specifik branche, hvor I får besøg af mange spændende virksomheder, så skal I overveje at ”cater” mere til dem. F.eks. ved at have et filter på dine cases som er til deres branche, have en branche side, hvor du taler om hvordan du løser udfordringer i netop denne branche m.m. 

Anbefalede værktøjer og deres forskelle

Der er flere værktøjer til rådighed, der kan hjælpe dig med at spore og identificere besøgende på dit site. To af de mest populære er Leadfeeder og VisitorQue. Her er en sammenligning af de to værktøjer.

Værktøj Leadfeeder Visitor Queue
Datateam Stort Mindre
Pris Fra 1.040,- / md. Fra 260,- / md.
Gratis trial Nej Ja

Leadfeeder har et stort datateam, der sikrer det bedst mulige overblik over dine besøgende. Det er dog også dyrere end Visitor Queue.

Visitor Queue har et mindre datateam, men til gengæld er værktøjet mere end 3 gange billigere og mere villige til at give gratis prøveperioder.

Uanset hvilket værktøj du vælger, får du mulighed for at følge med i, hvilke virksomheder der besøger dit site, og hvilke sider de ser på.

Du kan også filtrere dataen efter industri, trafikkanal, kampagne osv. Begge værktøjer giver dig mulighed for at eksportere dataen og integrere den i din salgsproces.

Der er en ret intutiv guide til opsætningen af begge tools, men står du og bøvler med opsætningen, så kan vi i Morningtrack klare det, for den nette som af 3.500 DKK – som engangsbetaling, og så virker softwaren bare (eksklusiv licens selvfølgelig).

 

Vi hverken bider, kradser eller snærre...

Vi vil bare gerne høre fra dig 👋

Slå på tråden

Ring til os på: +45 92 44 93 83

Der er plads i indbakken

Skriv til os på [email protected]


    Tak for din henvendelse. Du hører fra os senest inden udgangen af den næstkommende hverdag. ⏱️

    Vi bestræber os på, at besvare alle henvendelser lynhurtigt. Du hører senest fra os indenfor 2 arbejdsdage. Hvis din henvendelse ikke kan vente, så kan du fange os på telefon: +45 92 44 93 83